Jörgen Heby tar över ansvaret som produktionschef för Nexam Chemical

Nexam Chemical har rekryterat Jörgen Heby som produktionschef för Nexam Chemical. Nexam är i en intensiv tillväxt. Att hela tiden ha ett effektivt produktionsflöde i en situation med allt fler produkter och kunder, är mycket utmanande. Jörgen Heby kommer från och med idag att ansvara för att detta ska fungera. Detta innefattar Nexam Chemicals anläggningar i Sverige, Skottland, Polen och Ungern.

Jörgen Heby kommer närmast från den Finska bolaget Kemira Oyj.

”Det är mycket glädjande att vi har lyckats övertyga Jörgen Heby att börja arbeta vid Nexam Chemical. Vi har tydligt demonstrerat att vi kan attrahera stora globala kunder. För att det ska bli långsiktiga kundrelationer är det av yttersta vikt att vi kan producera våra produkter på ett effektivt sätt. Jörgen kommer att bygga vidare på Nexam Chemicals produktionssystem och anpassa det till allt större volymer. Jörgen Heby har en gedigen erfarenhet från produktion i kemiindustrin”säger Johan Arvidsson CEO på Nexam Chemical.

”Jag ser fram emot att arbeta med Nexam och de förväntningar som finns på företaget. Jag hoppas med min erfarenhet inom produktion kunna bidra till att Nexam uppnår de kortsiktiga och långsiktiga mål som är uppställda. Fokus kommer att ligga på att skapa möjligheter för tillväxt genom att fortsätta utveckla de högt ställda kraven inom tillverkningen.” säger Jörgen Heby