Nexam Chemical mottar ännu en betydande order från amerikansk kund inom högtemperaturområdet

Nexam Chemical har säkrat en omfattande upprepad order från en långvarig kund i USA inom högtemperaturmaterialsektorn. Ordern, värd 17 MSEK, understryker den fortsatta starka efterfrågan på Nexams innovativa lösningar, som stöder kritiska applikationer inom industrier där extrema temperaturer och materialbelastningar är involverade.

Denna nya order följer en rekordstor beställning som gjordes förra året och bekräftar kundens förtroende för Nexams förmåga att leverera högkvalitativa material anpassade för mycket krävande miljöer. Ordern täcker fyra kvartal, med första leveranser under Q4 2024, och bekräftar den mer än fördubblade volymtakten jämfört med tidigare år, vilket tillkännagavs under samma period förra året.

"Vår uthållighet och vårt engagemang för kvalitet, särskilt inom högtemperatur-området, fortsätter att ge positiva resultat," säger Ronnie Törnqvist, VD för Nexam Chemical. "Vi ser ett växande förtroende från våra nyckelkunder, och denna upprepade order visar på de starka partnerskap vi har byggt upp inom detta område. Tack vare vår utökade produktionskapacitet är vi mer än redo att möta den ökande efterfrågan från denna viktiga marknad."

Henrik Bernquist, affärsområdeschef på Nexam Chemical, tillägger: "Våra lösningar inom högtemperaturområdet är unikt anpassade för att ersätta traditionella metaller som titan och Inconel i mycket krävande miljöer, såsom civil och militär luftfart. Denna upprepade order bekräftar att våra kunder fortsätter att nå framgång med sina högtemperaturkompositmaterial. Samarbetet med vår amerikanska kund fördjupas i takt med att de ser värdet av våra produkter i kritiska applikationer, och denna order stärker ytterligare vår position som en pålitlig partner i branschen."

Ronnie Törnqvist, VD, +46-706 25 41 85, ronnie.tornqvist@nexamchemical.com

Denna information är sådan information som Nexam Chemical Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 oktober 2024 kl. 14:00 CET.