Nexam Chemical säkrar sin första fullskaliga produktionsorder från en viktig global kund

Nexam Chemical, en ledare inom innovativa tillsatser som förbättrar egenskaperna och prestanda hos polymerer, tillkännager idag en första fullskalig produktionsorder från en global tillverkare av "strukturella kompositer"

Denna order följer efter närmare två år av intensiv forskning och utveckling, vilket resulterat i den första storskaliga produktionsordern. Samarbetet markerar ett stort steg framåt med en ledande global kund som har betydande affärer inom strukturella kompositer.

Ronnie Törnqvist, VD för Nexam Chemical, kommenterade: "Över ett och ett halvt år av intensiv utveckling med en högprofilerad global kund som producerar nydanande strukturella kompositer, men insisterar på konfidentialitet, har resulterat i de första serieleveranserna av kundspecifika additiver. Samarbetet förväntas fortsätta under många år framöver, och det finns stor potential att bredda partnerskapet i framtiden. Affärspotentialen kan göra detta till en av Nexams största kunder inom de kommande två åren genom fortsatt utveckling av additiv som är skräddarsydda efter kundens specifika behov”.

Dane Momcilovic, affärschef på Nexam Chemical, tillade: "Vi är glada över att se denna betydande ökning av beställningar från en så välkänd kund. Våra skräddarsydda additiver för olika applikationer inom strukturella kompositlösningar fortsätter att visa sitt värde i industrier med hög efterfrågan såsom flyg, fordon och vindenergi. Denna affär befäster ytterligare Nexam Chemicals position som en ledande leverantör av avancerade additiv till polymerer för att förbättra både prestanda och hållbarhet."

Ronnie Törnqvist, VD, +46-706 25 41 85, ronnie.tornqvist@nexamchemical.com