Nomineringskommitté utsedd för Nexam Chemical Holding AB.

Huvudägarna i Nexam Chemical har gemensamt utsett en nomineringskommitté inför kommande bolagsstämma i Nexam Chemical Holding AB. Nomineringskommittén har till uppgift att inför bolagsstämman föreslå sammansättning och ersättningsnivå till styrelsen i Nexam Chemical Holding AB. Som ordförande i nomineringskommittén utsågs Lennart Holm, som tillika är ordförande i Nexam Chemical Holding AB. Vidare utsågs som ledamöter i kommittén Carl Hegelund, Helsingborg, egenföretagare och grundare till bl.a. Smart Safety, samt Lennart Hagelqvist, Båstad, VD för DIAB i Laholm.

För ytterligare information kontakta:
Lennart Holm, styrelsens ordförande: +46 (0)706 30 8562

Nexam Chemical är ett svenskt företag med världsledande teknologi inom området värmeaktiverad tvärbindning av plaster och polymera material. Bolaget utvecklar, tillverkar och säljer sina unika tvärbindare till den globala plastmarknaden. Bolagsbeskrivning och mer information om verksamheten finns på www.nexamchemical.com. Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.