NEXT Biometrics tecknar distributörsavtal och får första volymordern från den amerikanska marknaden

Report this content

NEXT Biometrics har tecknat ett strategiskt avtal med Fulcrum Biometrics, en ledande amerikansk distributör av biometriska hård-och mjukvarulösningar baserad i San Antonio, Texas. NEXT har samtidigt fått en första order på 10 000 fingeravtryckssensorer från Fulcrum. De första leveranserna kommer att påbörjas den här månaden.

Fulcrum Biometrics bildades 2002 och är en prisbelönt, högkvalitativ leverantör och distributör av ett brett utbud av biometriska lösningar på den amerikanska marknaden. Fulcrum levererar mjukvara, hårdvara och konsulttjänster till systemintegratörer och fokuserar på ett stort antal kvalitetsberoende applikationer. Dessa inkluderar militära, civila och straffrättsliga ID-system, åtkomstkontroll på företag, tidsrapportering och närvaro samt medlemshanteringssystem.

Tore Etholm-Idsøe, VD NEXT Biometrics: Vi är mycket glada över att kunna välkomna Fulcrum Biometrics som vår distributör i den strategiskt viktiga Nordamerikanska marknaden. Fulcrum är en högt respekterad och framgångsrik leverantör av högkvalitativa biometriska lösningar. Det är NEXT strategi att utnyttja potentialen i vår teknik genom allianser med de bästa i vår bransch. Fulcrum passar vår verksamhet perfekt.

Ken Nosker, VD Fulcrum Biometri: Marknaden för fingeravtryckssensorer har väntat länge på en lågkostnadssensor utan kompromisser. Vi tror att NEXT-teknologin inte bara kommer ta en betydande del av den traditionella sensormarknaden utan även - och framför allt - bana väg för ett brett utbud av nya applikationer för den breda marknaden. Vi ser fram emot att serva både befintliga och nya marknader med hjälp av NEXT-teknologin.

OM NEXT BIOMETRICS

Genom den patenterade Active Thermal-principen erbjuder NEXT högkvalitativa fingeravtryckssensorer till en bråkdel av priserna jämfört med konkurrenter. NEXT fokuserar på ett brett utbud av produktformat, inklusive smartphones, surfplattor, datorer, dörrar, tidsregistreringssystem, betalterminaler, flashdrives, USB-stickor, nyckelbrickor med flera.

NÄSTA BIOMETRICS GROUP AS har huvudkontor i Oslo, Norge och dotterbolag inom försäljning, support och utveckling i Seattle, Taipei och Shanghai.

Investerar- och presskontakt:
Tore Etholm-Idsøe, VD
Mob: + 47 922 32 439
E-post: tore.idsoe@nextbiometrics.com

OM FULCRUM BIOMETRICS

Med över tio års erfarenhet från den globala biometribranschen är Fulcrum Biometrics en pålitlig och ledande distributör, integratör och tillverkare av biometriska identifikationssystem och anordningar för kommersiella, civila och militära kunder i över 90 länder. Fulcrum är utvecklare och integratör för produktlinjerna Fulcrum Biometric Framework (FbF®) och Biodentify®, vilka inkluderar lösningar för både utvecklare och slutanvändare för identitetshantering, logisk och fysisk passerkontroll, winlogin med enterprise SSO, tidsrapportering och närvaro, live scan, AFIS/ABIS och mobilt ID. För mer information gå till: http://www.fulcrumbiometrics.com. Fulcrum Biometrics har sitt huvudkontor i San Antonio, Texas och har ett försäljnings-och utvecklingsdotterbolag i Gurgaon, Indien.

Presskontakt:
Jennifer Allen Newton, Bluehouse Consulting Group, Inc.
Mob: +1-503-805-7540
E-post: jennifer@bluehousecg.com