Report this content

Kommuniké från NGS Next Generation Systems Sweden AB (publ) ordinarie bolagsstämma den 15 mars 2002 Vid dagens ordinarie bolagsstämma i NGS Next Generation Systems Sweden AB (publ) beslutade bolagsstämman att godkänna styrelsens förslag till emission av ett konvertibelt skuldebrev med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Bolagsstämman beslutade om att ge ett bemyndigande till NGS Next Generation Systems Sweden AB (publ) styrelse att besluta om nyemission. Dessutom beslutade bolagsstämman om ändring av bolagsordningen. Beslut om emission av konvertibelt skuldebrev i NGS Next Generation Systems Sweden AB. Bolagsstämman godkände styrelsens förslag att emittera ett konvertibelt skuldebrev om SEK 11.022.260. Skälet är att skapa en finansiell plattform för kommande förvärv. Beslut om att bemyndiga styrelsen att besluta om nyemission Bolagsstämman beslutade om bemyndigande för styrelsen att intill nästa ordinarie bolagsstämma att, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, vid ett eller flera tillfällen besluta om nyemission, emission av förlagslån med avskiljbara teckningsrätter samt emission av konvertibla skuldebrev. Betalningen får ske genom apport eller kvittning och får avse högst 25 miljoner aktier. Bemyndigandet är avsett att användas i samband med förvärv av bolag och kapitalanskaffning. Beslut om att ändra bolagsordningen i NGS Next Generation Systems Sweden AB Bolagsstämman beslutade att inriktningen på verksamheten ändras till "att utveckla onoterade bolag i tillväxtbranscher, bedriva handel med och förvaltning av värdepapper, äga och förvalta fast egendom samt idka därmed förenlig verksamhet. Skälet till förslaget är den något förändrade inriktningen i samband med utgivandet av konvertibla skuldebrevet. Beslut antogs om att aktiekapitalets gränser ändras till lägst SEK 10.000.000 och högst SEK 40.000.000. Skälet är att bereda utrymme inom aktiekapitalets gränser för den emission av konvertibla skuldebrev som skall emitteras. Bolagsstämman beslutade även om följande ärenden; att fastställa resultat- och balansräkning samt koncernresultat- och koncernbalansräkning, att bifalla styrelsens och verkställande direktörens förslag om disposition av bolagets vinstmedel, att bevilja ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter och den verkställande direktören, att tillerkänna styrelseledamöterna ett arvode om 250.000 kr att fördelas dem emellan, att omvälja tidigare styrelse. Beslut vid konstituerande styrelsesammanträde På konstituerande styrelsemöte direkt efter bolagsstämman omvaldes Per Odgren till styrelseordförande. Om NGS Group NGS Group innehåller fyra portföljbolag. Next Generation Healths affärsidé är att möjliggöra för redan befintliga datorsystem inom hälso- och sjukvården samt telekomsektorn att utbyta information via Internet och andra telekomtjänster. TecTown International AB är ett IT- konsultföretag för tjänster inom IT-infrastruktur och systemintegation. Software Express AB är en heltäckande detaljist av programvaror. Streaming Fridge AB producerar nät-TV och rörligt innehåll för bredband och Internet. NGS noteras på den inofficiella listan och har ansökt om en notering på NGM-listan. För ytterligare information, kontakta: Bertil Haglund, VD NGS Next Generation Sweden AB, på 08-503 103 95 eller bertil.haglund@nextgensystems.com (alt. Info@nextgensystems.com) För mer information om NGS, se www.nextgensystems.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/15/20020315BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/15/20020315BIT00510/wkr0002.pdf