Report this content

NGS Next Generation Systems Sweden AB:s dotterbolag TecTown International AB tecknar samarbetsavtal med Iquity System AB TecTown International AB och Iquity Systems AB tecknar samarbetsavtal för att leverera systemlösningar till Iquity Systems och deras kunder i Sverige och utomlands. I avtalet ingår också att bistå Iquity Systems med löpande systemdesign och konfigureringsuppdateringar, för att anpassa lösningarna till olika telecomföretag. Iquity Systems systemlösningar bygger idag på Compaqs Intelplatform med Microsoft OS och databaser. I utrustningen ingår även en stor del kommunikationsutrustning. TecTowns affärsidé är att vara ett heltäckande IT konsultföretag för infrastrukturtjänster samt den kompletta leverantören av hårdvara, mjukvara och systemintegrationstjänster. TecTown levererar tjänster och systemlösningar till i första hand små och medelstora företag och inom telecom och bank till större aktörer. www.tectown.se Läs mer om Iquity Systems på: www.iquity.com Om NGS Group NGS Group innehåller fyra portföljbolag. NextGenerationHealths affärsidé är att möjliggöra för redan befintliga datorsystem inom hälso- och sjukvården samt telekomsektorn att utbyta information via Internet och andra telekomtjänster. TecTown International AB är ett IT-konsultföretag för tjänster inom IT-infrastruktur och systemintegation. Software Express AB är en heltäckande detaljist av programvaror. Streaming Fridge AB producerar nät-TV och rörligt innehåll för bredband och Internet. NGS noteras på den inofficiella listan och har ansökt om en notering på NGM-listan. För ytterligare information, kontakta: Bertil Haglund, VD NGS Next Generation Sweden AB, på 08-503 103 95 eller bertil.haglund@nextgensystems.com (alt. Info@nextgensystems.com) För mer information om NGS, se www.nextgensystems.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020109BIT00480/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020109BIT00480/bit0002.pdf