Stor aktiepost omsatt i NGS

Report this content

Stor aktiepost omsatt i NGS Styrelseordförande i NGS Next Generation Systems Sweden AB, Per Odgren, samt VD Bertil Haglund, har förvärvat en stor post aktier från huvudägaren Orvar Pantzar. Per Odgren med familj har förvärvat 12.500.000 aktier i NGS, vilket motsvarar 9 procent av aktierna i NGS. Bertil Haglund har förvärvat 5.000.000, vilket motsvarar 4procent av aktierna. * NGS Next Generation Systems Sweden AB har ansökt om notering på Nordic Growth Market (NGM) * Ordinarie bolagsstämma i NGS Next generation Systems Sweden AB hålls den 15 mars 2002 kl 15.00 i Näringslivets Hus. Om NGS Group NGS Group innehåller fyra portföljbolag. NextGenerationHealths affärsidé är att möjliggöra för befintliga dator- och affärssystem att utbyta information. TecTown International AB är ett IT-konsultföretag för tjänster inom IT-infrastruktur och systemintegration. Software Express AB är en detaljist av spel- och nyttoprogram. Streaming Fridge AB producerar nät-TV och rörligt innehåll för bredband och Internet. NGS noteras på den inofficiella listan och har ansökt om en notering på NGM-listan. För ytterligare information, kontakta: Bertil Haglund, VD NGS Next Generation Systems Sweden AB, på 08-503 103 91 eller bertil.haglund@nextgensystems.com (alt.Info@nextgensystems.com) För mer information om NGS, se www.nextgensystems.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/28/20020228BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/28/20020228BIT00310/wkr0002.pdf