NextCell Pharma presenterar på RedeyeTheme: Regenerative Medicine/Cell Therapy

NextCell Pharma AB (”NextCell” eller ”Bolaget”) meddelar att Dr. Mathias Svahn VD för NextCell Pharma, idag onsdagen den 14 februari klockan 10.30, kommer att presentera den senaste utvecklingen i bolaget på Redeye.

Presentationen direktsänds och kan följas på Redeye Theme: Regenerative Medicine/Cell Therapy - Redeye www.redeye.se/events/966283/redeye-theme-cell-therapy där reprisen och presentationerna kommer att finnas tillgängliga efteråt.

För ytterligare information om NextCell, vänligen kontakta
Patrik Fagerholm, CFO
Tel: 08-735 55 95
Hemsida: www.nextcellpharma.com

Linkedin: https://www.linkedin.com/NextCell-Pharma

För ytterligare information om Cellaviva, vänligen kontakta
Sofie Falk Jansson, Head of Cellaviva
Tel: 08-735 20 10
E-mail: info@cellaviva.se
Hemsida: www.cellaviva.se

Facebook: https://www.facebook.com/cellavivasverige
Instagram: https://www.instagram.com/cellaviva/

FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.

NextCell är ett cellterapibolag som befinner sig i fas 2-studier med läkemedelskandidaten ProTrans för behandling av typ 1-diabetes. Fokus är att erhålla marknadsgodkännande av ProTrans via en fas 3-studie. Förutom typ 1-diabetes utvärderas ProTrans i två kliniska prövningar för COVID-19, i Örebro och i Montreal, Kanada. Vidare äger NextCell 8,5% i FamicordTX, ett CAR-T-start-up inom onkologi, och 100% i Cellaviva, Skandinaviens största privata stamcellsbank som är licensierad av Folkhälsomyndigheten (IVO) för att bevara och lagra stamceller från navelsträngsblod och navelsträngsvävnad för familjebruk.