Presentation av de positiva resultaten från ProTrans-2

NextCell Pharma AB ("NextCell") meddelade tidigare i veckan att den kliniska diabetesstudien ProTrans-2 har påvisat signifikant effekt. Av den anledningen håller huvudprövaren professor Per-Ola Carlsson tillsammans med NextCell en websänd presentation idag, torsdagen den 10 september kl. 16.00.

Resultaten från den kliniska läkemedelsstudien ProTrans-2 påvisade att de patienter som behandlades med en dos av ProTrans hade bevarat en statistisk signifikant högre insulinproduktion efter en 12 månadersperiod jämfört med de patienter som behandlades med placebo (p-värde <0,05).

Idag, torsdagen den 10 september kl 16:00 bjuder NextCell-teamet och professor Per-Ola Carlsson in till en webbsänd presentation av resultaten och planen framåt för ProTrans och behandling av typ 1-diabetes. Presentationen sänds av Nyhetsbyrån Direkt och Direkt Studios via länken;

Taggar:

NextCells affärsidé är att utveckla och kommersialisera stamcellsterapier med mesenkymala stamceller baserat på Bolagets egenutvecklade selektionsalgoritm, i första hand för behandling av autoimmun diabetes, samt andra typer av inflammatoriska och autoimmuna sjukdomar. NextCell driver även biobanken Cellaviva som erbjuder blivande föräldrar att ta tillvara på sitt nyfödda barns stamceller för barnets och familjens eventuella framtida medicinska behov.