FordonsData Nordic AB blir Imaweb Sweden

Idag vaknar vi, våra kunder och fordonsbranschen upp till ett nytt namn: Imaweb. Sedan Imawebs förvärv av FordonsData Nordic AB i februari i år, har FordonsData varit del av den europeiska koncernen Imaweb och namnbytet har aviserats till kunder och användare under våren. Idag den 5/9 verkar vi under vårt nya namn i en ny kostym. Samtidigt som vi fortsätter erbjuda våra kunder samma service som tidigare.

Imaweb är ett IT-företag som förser fordonsindustrin med kompletta IT-lösningar. Våra lösningar omfattar programvara, hårdvara, projektledning, utbildning, installation och support.

Vår satsning på märkesanpassningar i Kobra II, gör att vi idag har flest integrationer mot olika märken av alla affärssystemsleverantörer idag på fordonsmarknaden i Sverige och när det kommer till säljstödsystem (CRM), så är vi Sveriges största leverantör till fordonsbranschen.

Med Imawebs europeiska produktportfölj kan vi erbjuda en mängd olika IT-lösningar för återförsäljare, generalagenter och verkstäder.

Imaweb har 40 års erfarenhet av mjukvaruutveckling, särskilt dedikerad till fordonsbranschen, både för återförsäljare och tillverkare. Vi finns representerade i 22 länder, vilket gör oss till en av de största programvaruutvecklarna i Europa. Vår målsättning är att fortsätta hjälpa över 70 000 kunder att utveckla sin verksamhet med våra lösningar och se dem växa och nå framgång.

Imaweb Sweden har sitt huvudkontor i Lund, Skåne med kunder över hela Sverige.

Läs mer om imaweb på www.imaweb.com.

Christina Windisch, kommunikationsansvarig

christina.windisch@imaweb.com