Imaweb förvärvar Carswip, ett danskt it-företag i fordonsbranschen

Imaweb, marknadsledare i Europa inom mjukvarulösningar för fordonsbranschen, ökar sin närvaro i de nordiska länderna och förstärker sitt erbjudande av digitala lösningar med förvärvet av Carswip.

Carswip är ett danskt it-företag som utvecklat en lösning som automatiserar processen kring vidareförsäljning av begagnade bilar. Företaget grundades 2017 och har sedan starten haft en snabb tillväxt. Deras lösning är utrullad i mer än tolv länder, med en särskilt stark närvaro i de skandinaviska länderna. Med Carswip stärker Imaweb sitt nuvarande erbjudande genom att kombinera tjänster från ledande återförsäljningslösningar på marknaden.

Vi är väldigt glada att bli en del av Imaweb, det ger oss möjlighet att distribuera vår lösning bredare och snabbare på den europeiska marknaden. Carswip som en del av Imawebs systemportfölj ger många synergier, samtidigt som Imaweb kan accelerera sin tillväxt på den nordeuropeiska marknaden.” Kim Jeppesen, CEO på Carswip.

Carswip är en SaaS-lösning som använder AI för att automatisera hela processen kring bilfotografering – från fotografering, redigering, integration med kundens DMS och webbsajt till uppladdning på olika marknadssajter.

Carswip är extra intressant för oss, eftersom det ger oss möjlighet att erbjuda våra kunder en lösning som kombinerar väldigt avancerad teknik vad gäller bildbehandling med enkel utrullning, vilket underlättar för oss att nå ut till både våra befintliga kunder och till nya marknader, samtidigt som vi fortsätter vår internationella tillväxt i Europa och världen.Julian Ciccalè, CEO på Imaweb.

Vi är imponerade av det vi sett av Carswip och ser fram emot vår gemensamma resa.” Jean-Louis Baffier, CRO på Imaweb.

Kontaktperson för media:

Christina Windisch
Kommunikationsansvarig
christina.windisch@imaweb.com

Imaweb är ett IT-företag som förser fordonsindustrin med kompletta IT-lösningar. Våra lösningar omfattar programvara, hårdvara, projektledning, utbildning, installation och support. Vi finns representerade i 22 länder, vilket gör oss till en av de största programvaruutvecklarna i Europa. Imaweb Sweden har sitt huvudkontor i Lund. Läs mer om imaweb på www.imaweb.com.

Citat

Julian Ciccalè, CEO på Imaweb