Öppna kurser för återförsäljare och verkstäder

Det har blivit dags för vårterminstart på FordonsData. Från vårt utbud på mer än trettio kurser med olika inriktningar i affärssystemet Kobra II, finns under våren tolv noga utvalda utbildningar som öppna kurser. Totalt finns mer än 200 platser att boka mellan mars och juni.

FordonsDatas kurser riktar sig till alla användare av Kobra II i åf-ledet: ekonomi- och verkstadspersonal, verkstads- och lagerchefer, försäljningsansvariga och säljare. Vi erbjuder allt ifrån grundutbildningar, fortsättningskurser till mer avancerad fördjupning.

Under våren 2016 erbjuder vi tolv av våra utbildningar som Öppna kurser, dvs med fasta datum och orter dit användare av Kobra II kan anmäla sig. Utbildningarna körs mellan mars till juni på tre olika orter: Stockholm, Göteborg och Lund.

Våra öppna kurser har varit pausade under några år. Hösten 2015 startade vi upp i liten skala igen och efter stor efterfrågan släpper vi nu 200 deltagarplatser under våren.

Utbildningsinventering

Hösten 2015 gjorde FordonsData en utbildningsinventering hos våra kunder. Resultatet var tydligt. De flesta hade en äldre utbildning i bagaget och behövde vidareutbildning. 50,8% frågade efter rollanpassade kurser och störst efterfrågan fanns inom verkstad, lager och ekonomi.

Nya kurser 2016

Med facit i hand från utbildningsinventeringen har vi valt att satsa extra på just vidareutbildning och rollanpassning under våren. Bland de tolv kurserna finns åtta nya kurser. För ekonomipersonal som arbetat i många år med Kobra II erbjuder vi en uppfräschningskurs i smarta tips och finesser som tillkommit i Kobra II de senaste åren samt en avancerad kurs i redovisning. För verkstadschefer finns både en ansvarig-kurs och två olika verkstadsdagar. Det finns också en lagerdag där man får utbildning samtidigt som man träffar andra med samma roll och byter erfarenheter.

"Under våren fortsätter vi att se över vårt kursutbud. Kobra II utvecklas ständigt och våra konsulter, många av dem från branschen, kan mycket mer än bara affärssystemet Kobra II", förklarar Christina Windisch, utbildningsansvarig på FordonsData Nordic AB. "Till hösten 2016 tänker jag därför att vi kan lansera ytterligare nyheter för återförsäljare."

Läs mer i vår kurskatalog vt2016.

Kontaktperson för mer information:

Christina Windisch
Kommunikationsansvarig

e-post: cw@fordonsdata.se
direkt tel: 010-474 96 01

mobil: 0706-75 72 94

FordonsData Nordic AB
PO-Box 2125, 220 02 Lund

Fakta om FordonsData Nordic AB:

FordonsData Nordic AB är en ledande leverantör av affärssystem för fordonsbranschen. Affärssystemet Kobra II och säljstödsystemet Bilkalkyl används av fler än 550 bilåterförsäljare i Sverige.

Taggar:

Citat

- Under våren fortsätter vi att se över vårt kursutbud. Kobra II utvecklas ständigt och våra konsulter, många av dem från branschen, kan mycket mer än bara affärssystemet Kobra II, förklarar Christina Windisch, utbildningsansvarig på FordonsData Nordic AB. Till hösten 2016 tänker jag därför att vi kan lansera ytterligare nyheter för återförsäljare.
Christina Windisch, utbildningsansvarig