Salesforce tillkännager strategiskt partnerskap med Imaweb

Pressmeddelande

San Francisco, 13 september: Imaweb, europeisk ledare inom digitala lösningar för fordonsindustrin, är glad att officiellt inleda ett samarbete med Salesforce, det tredje största mjukvaruföretaget i världen och global ledare för CRM-system. Partnerskapet tillkännagavs idag under Automotive Cloud Keynote på Dreamforce, Salesforces årliga evenemang som samlar banbrytande personer från hela världen för att dela visionärt tänkande, bästa praxis och inspiration.

Detta är en milstolpe för båda företagen som har arbetat med partnerskapet i månader. Målet är att tillhandahålla ett av marknadens bästa fordonsmoln samt digitala fordonslösningar till både OEMs och återförsäljare för att hjälpa dem att anpassa sig till ett snabbt växande globalt fordonslandskap.

Detta partnerskap innehåller flera huvudkomponenter:

Den största, som tillkännagavs idag på Dreamforce, kombinerar Salesforces och Imawebs världar. Imawebs digitala lösningar kommer att vara tillgängliga via bolagets öppna integrerade och molnbaserade plattform Nextlane, såväl som via MuleSoft och standardiserade fordonsdatamodeller. Detta ger Salesforces kunder tillgång till Imawebs digitala lösningar, inklusive DMS och vice versa.

Dessutom kommer Imawebs portfölj av digitala lösningar att vara tillgänglig på Salesforce AppExchange, där kunder kan hitta appar som är förintegrerade med Salesforce. Detta beprövade ekosystem med miljontals installationer och kundrecensioner hjälper Salesforces kunder från fordonsindustrin att hitta de perfekta affärslösningarna och påskynda sin digitala transformation.

"Att kombinera Salesforce Automotive Clouds nuvarande kapacitet och kontinuerliga innovation med expertis, erfarenhet och fordonsspecifik produktportfölj från Imaweb är det bästa sättet att leverera ett värdeerbjudande i världsklass till våra kunder.", säger Jean-Louis Baffier, Chief Revenue Officer på Imaweb.

”Våra kunder behöver ett fordonsmoln i världsklass, och de använder även affärslösningar som DMS och andra kompletterande digitala fordonslösningar. Vårt integrationslager MuleSoft möjliggör partnerskap och vi är glada över att samarbeta med ledande leverantörer som Imaweb, särskilt med vår nya operativa EU-zon som också tillkännagavs idag.”, säger Rajani Sinha, Senior Director, Automotive Industry Solutions and Strategy, på Salesforce.

****

Mer information om Imaweb och dess branschledande lösningar för fordonsindustrin finns på: www.imaweb.com

Om Imaweb

Imaweb är ledande i Europa inom utveckling av mjukvarusystem för fordonsdistribution. Med närvaro i 11 europeiska länder och mer än 850 anställda erbjuder Imaweb innovativa lösningar som påskyndar transformation och digitalisering inom fordonsindustrin.

För mer information kontakta:

Elsa Salmon

PR & Social media Manager