Vem är Sveriges bästa bilsäljare?

Report this content

Vi vill öka statusen på yrket, utmana gamla stereotyper och lyfta fram bredden på den kompetens som krävs i dagens yrkesroll! Tillsammans med Motormagasinet korar FordonsData Nordic AB Sveriges bästa bilsäljare 2021. Tävlingen öppnade för nomineringar den 2 augusti och bidrag (nomineringar) till tävlingen ska vara juryn tillhanda innan den 3 oktober. Vinnaren offentliggörs den 19 november i MotorMagasinets kanaler.

Dagens bilförsäljning är snabb, komplex och utmanande. Bilköparen har redan ändrat sitt beteende och den digitala utvecklingen och internetförsäljning av bilar kommer att förändra yrket ytterligare framöver.

Priset har instiftats för att sätta fokus på yrket och den moderna bilförsäljaren. Vi vill öka statusen på yrket, utmana gamla stereotyper och lyfta fram bredden på den kompetens som krävs i dagens yrkesroll.

Säljaren som tar hem priset för ”Årets Bilsäljare” arbetar proaktivt för att hitta kunder och affärer, kan hantera olika digitala och sociala kanaler för att sälja på nya sätt och är duktig på att vårda befintliga kundrelationer. Hen ser till företagets helhet och är en duktig ”ekonom”. Läs kriterierna här: https://www.motormagasinet.se/aretsbilsaljare/awards.xhtml

I juryn för ”Årets bilsäljare” sitter en representant för FordonsData tillsammans med en rad duktiga personer från branschen. Under året kommer vi att leta efter lämpliga kandidater och uppmanar nu alla återförsäljare att nominera sin duktigaste säljare till tävlingen.

Juryn består av:

• Ylva Noring, FordonsData, Key Account Manager
  • Kent Anderson, Seniorkonsult
  • Ray Andersson, Digital affärsutvecklare
  • Sanne Väli-Tainio, Motormagasinet, Chefredaktör (juryns ordförande)

Läs mer om juryn här. (Länk)

Om FordonsData

FordonsData är Sveriges största leverantör av säljstöd till fordonsbranschen och ligger bakom Kobra II Säljstöd och Bilkalkyl. Vår senaste produkt, Kobra II Säljstöd 10, är utvecklad i nära samarbete med generalagenter och återförsäljare. Funktionalitet för provkörningsbokning, mobil app, leadshantering, digital signering och kopplingar till finansbolag finns i säljstödet och fler funktioner adderas efterhand som efterfrågan från kunderna kommer in.

Om Motormagasinet

Motormagasinet är branschens ledande, oberoende nyhetskälla i tryck och digitalt. Här får du information och inspiration om allt som händer i fordonsbranschen.

Christina Windisch, kommunikationsansvarig

christina.windisch@fordonsdata.se