Sveriges hetaste röster har korats: Här är kändisarna flest lyssnare vill njuta av i hörlurarna

Romantiska och erotiska ljudböcker är hetare än någonsin och en annan trend bland ljudbokslyssnare är dessutom att välja böcker beroende på uppläsare. Inför Alla Hjärtans Dag har Nextory därför frågat sina lyssnare vilka svenska kändisar de tycker har mest sensuella röster och som därmed borde läsa in kärlekshistorier.

Mikael Persbrandt och Alicia Vikander är de som överlägset toppar listan. ICA-febern verkar även ha spritt sig till ljudböckernas värld. Suzanne Reuter och Björn Kjellman ligger nämligen också högt i topp. Samtidigt återfinns bland annat Ebba Busch Thor, Samir Badran, Margaux Dietz och Anders Tegnell i botten av listan.

Romantik hetare än någonsin
Lyssnandet på romantiska böcker har ökat med 35 procent på Nextory under 2020 jämfört med året innan. Några av de mest populära kärlekstitlarna är just nu Familjen Bridgerton, Lucinda Rileys “De Sju Systrarna” och böcker från romance-drottningen Simona Ahrnstedt.

Topp 10: Hetaste rösterna i Sverige
1. Mikael Persbrandt
2. Alicia Vikander
3. Suzanne Reuter
4. Hedda Stiernstedt
5. Ola Rapace
6. Josephine Bornebusch
7. Björn Kjellman
8. Joel Kinnaman
9. Tilde de Paula Eby
10. Måns Zelmerlöw

Om undersökningen & kartläggningen:
Undersökningen är genomförd via en webbenkät bland tusentals lyssnare på Nextory och kartläggningen är baserad på Nextorys egen statistik bland lyssnare av ljudböcker inom kategorierna ’Erotik’ och ’Romance’.

Taggar: