Nextra köper ASP-företag

Report this content

Nextra köper ASP-företag Nextra stärker etableringen i Sverige genom att förvärva ASP-företaget (Application Service Provider) Mirea. Mirea är ett ungt snabbväxande företag som på kort tid etablerat sig som en leverantör av applikationstjänster via Internet. I samband med att Nextra nu etablerar sig i Sverige, förvärvar Nextra det svenska bolaget Mirea. Ett företag som hyr ut IT-tjänster via Internet. Affärsidén är att erbjuda företag IT-tjänster/applikationer med hög tillgänglighet och säkerhet till en låg och förutsägbar kostnad. - Genom förvärvet av Mirea får Nextras kunder tillgång till bland annat affärssystem, CRM-system (Costumer Relation Management) och HR-system (Human Resources), säger Olle Waktel som är VD för Nextra i Sverige. - Nu får vi de resurser som behövs för att utveckla kommande generationers ASP-tjänster. Och via Nextra får vi dessutom möjlighet att distribuera våra tjänster i andra länder, säger Peter Andersén, VD för Mirea. Nextra är Europas ledande leverantör av Internettjänster till små och medelstora företag. Nextras koncept är att driva företagens hela IT-miljö som nätbaserade tjänster. Detta gör att kunderna slipper både stora investeringar i hård-, mjukvara och kostnader för drift och underhåll. Nextra finns på mässan Network Telecom 2000 Nextras lansering i Sverige startar på mässan Networks Telecom 2000 på Stockholmsmässan i Älvsjö den 20-22 september C02:41 finns VD Olle Waktel tillsammans med representanter för Mirea och flera av Nextras nyckelmedarbetare. Mer information om Nextra och fotografier finns på www.nextra.se För mer information kontakta: Olle Waktel, VD Nextra AB Tel: 070-999 30 30 eller Peter Andersén, VD för Mirea Svenska AB Tel: 070-967 93 21 Magnus Jäderbo, marknadschef Nextra AB Tel: 070-646 14 62 eller Eva Norrman, informationsansvarig Nextra AB Tel: 070-633 80 68 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/21/20000921BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/21/20000921BIT00130/bit0002.pdf