Firar två år – PAS Card blir neXus

Report this content

Två år efter sammanslagningen av de två företagen byter PAS Card nu namn till neXus. Företagen har under tiden tillsammans paketerat unika erbjudanden som kombinerar fysisk och digital access. Sedan några månader tillbaka sitter de också tillsammans vid koncernens nya huvudkontor i Stockholm.

-       neXus expertis inom digital access tillsammans med PAS Cards expertis inom fysisk access har lagt grunden till ett unikt erbjudande på marknaden och samgåendet har infriat alla våra förväntningar. Eftersom vi numera arbetar tätt tillsammans, sitter tillsammans och möter kunder tillsammans, är det naturligt att vi har samma namn, säger Peter Gille, koncernchef för neXus

Förutom att det blir mer enhetligt innebär namnbytet inga praktiska förändringar för befintliga kunder till PAS Card.  Kunder kommer även framöver att kunna välja bland alla produkter och tjänster de vant sig vid att hitta i företagets utbud.

-       De som varit kunder till PAS Card har varit mycket positiva till att vi blivit en del av neXus och många har också valt att dra nytta av vårt nya integrerade erbjudande, säger Freddie Parrman, vd för neXus Nordic.

Nästa steg på resan

Med integrerat erbjudande, nya lokaler och gemensamt namn, fortsätter neXus resan mot att bli världsledande inom fysisk och digital access. Och framgångar har följt i spåren av affären, både när det gäller nya integrerade lösningar och vunna avtal.

-       Framgångarna är ett kvitto på att vi utvecklar något som är unikt och gör att vi kan stärka vår närvaro i Sverige och på andra marknader, säger Peter Gille.

För mer information om neXus integrerade erbjudande, läs här:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Freddie Parrman, vd för neXus Nordic, tel +46 (0) 8-685 45 65

Petra Almering, Head of Marketing Nordic för neXus, tel: +46 (0)8 685 45 61

Om neXus

neXus är en ledande internationell leverantör av säkerhetslösningar och tjänster för identitets- och åtkomsthantering (Identity and access management, IAM). Programvaruföretaget erbjuder både standardiserade och skräddarsydda lösningar inom fyra huvudområden: Common Access Card, Bring-Your-Own-Device, Public Key Infrastructure, samt Identity Federation. Företagets lösningar säkerställer att rätt personer når rätt information vid rätt tillfälle, oavsett vart de befinner sig. Med omfattande expertis och erfarenhet kan neXus team stödja privata och offentliga organisationer att möta och överträffa deras egna förväntningar. Med ett omfattande helhetserbjudande och ett utmärkt partnernätverk är neXus den ideala one-stop IAM-leverantören.