Nexus Messaging Solutions lanserar en ny e-kommunikationslösning med office-funktioner som en tjänst och lovar:

Drastiskt minskade kostnader med neonInsight Office Suite

Att i dessa tider göra sig av med onödiga kostnader kan tyckas självklart. neonInsight Office Suite är ett steg i rätt riktning mot att både arbeta smartare och sänka sina kostnader. Tjänsten vilar på en säker och stabil plattform för affärskommunikation och tillhandahåller likvärdiga funktioner som MS Exchange och MS Officepaketet – fast till ett betydligt lägre pris. neonInsight Office Suite kan hanteras av företaget själv eller användas som en ”in the cloud” tjänst. Inga licenser, utan man betalar bara för de funktioner som var och en verkligen använder.

- De stora möjligheterna till kostnadsbesparingar är bara en av flera viktiga aspekter. neonInsight Office Suite är i hög grad också intressant för företag som anser att e-kommunikationen är affärskritisk och kräver en stabil lösning med hög tillgänglighet. Vi har fått tydliga signaler på att en stark efterfrågan finns både i Sverige och globalt, säger Jan Wallgren, Managing Director, Nexus Messaging Solutions.

Med 25 års erfarenhet i branschen lanserar nu det svenska företaget Nexus Messaging Solutions neonInsight Office Suite. För den enskilde användaren kommer det mesta vara sig likt vad gäller gränssnitt och funktioner. Det finns till och med möjlighet att köra Outlook utan Exchange. I neonInsight Office Suite ingår förutom e-kommunikation, som till exempel e-post, groupware, chatt och office-funktioner, en realtidsuppdaterad antispam- och antiviruslösning. Som extra tjänst kan även åtkomst för mobila enheter väljas. neonInsight Office Suite är kompatibelt med MS Officepaket, vilket innebär att användarna kan arbeta i olika miljöer och utan problem kommunicera och utbyta information.

- Våra undersökningar visar att upp till 90 procent av användare som idag kör MS Officepaketet nyttjar mindre än 10 procent av alla funktioner. Skälen måste vara goda för den som väljer att betala för funktioner som ändå inte används, säger Jan Wallgren.

Kort om tjänsten neonInsight Office Suite:

- e-post
- groupware; kalender, kontakter, uppgifter och anteckningar
- webbklient
- antispam och antivirus
- neonInsight Open office
- Instant Messaging (chatt)
- mobil åtkomst; synkronisering av e-post, kalender och kontakter med iPhone, Sony Ericsson, Blackberry med flera.

Baspaketet exklusive mobil åtkomst ligger runt 300 kr/år och användare. I priset ingår även uppgradering till nya versioner, support och tillgång till help desk. Läs mer om neonInsight Office Suite på www.neoninsight.se.