Technology Nexus AB (publ) ansöker om avnotering från Nasdaq OMX Nordiska börs

Styrelsen i Technology Nexus AB (publ) har idag beslutat att ansöka om avnotering från Nasdaq OMX Nordiska Börs (small cap). Detta sker mot bakgrund av bolagets storlek, den begränsade likviditeten i bolagets aktier, bolagets begränsade behov av tillgång till kapitalmarknaden samt de kostnader som börsnoteringen är förknippad med. Sista dag för handel med bolagets aktier på Nasdaq OMX Nordiska börs (Small cap) planeras till den 25 september 2009, men kommer att slutligt bestämmas i samråd med Nasdaq OMX Nordiska börs och därefter kommuniceras. Styrelsen avser att efter avnoteringen möjliggöra köp och försäljning i bolagets aktier i samarbete med utvald fondkommissionär. Stockholm 2 september 2009 Technology Nexus AB (publ) För ytterligare information kontakta: Peter Gille, CEO, Technology Nexus AB Telefon: 08-655 39 00 Björn Johansson, CFO, Technology Nexus AB Telefon: 08-655 39 00 Sven Rasmusson, Styrelseledamot,Technology Nexus AB Telefon: 08-440 54 30