Hiflex blir ny distributör i Nederländerna för NFO Drives

Hiflex blir ny distributör i Nederländerna för NFO Drives, kan komma att bli en av bolagets större kunder.

En av Nederländernas ledande distributörer av frekvensomriktare Hiflex Automatiseringstechniek B.V. har beslutat att börja marknadsföra och sälja NFO Drives produkter i landet. Hiflex har ett brett kontaktnät inom den nederländska industrin med framför allt inriktning mot ventilationsföretag. NFO Drives har redan mottagit order om ca 0,5 MSEK. VD Johan Braun säger i ett uttalande: att han tror att Hiflex på sikt – när våra produkter fått fram de nya funktioner som är under utveckling – kan komma att bli en av bolagets större kunder.

johan.braun@nfodrives.se

Bolaget utvecklar och tillverkar frekvens­omriktare för störningsfri styrning av elmotorer för energieffektivisering av ventilations- och pumpanläggningar samt maskiner. NFO Drives patenterade teknik kan ge energi­besparingar på upp till 70 procent utan att ge störningar på omgivande teknisk utrustning.