NFO Drives fastställer avstämningsdag för sammanläggning av aktier

Styrelsen i NFO Drives AB (”NFO Drives” och ”Bolaget”) har med extra bolagsstämmans bemyndigande beslutat att avstämningsdagen om sammanläggning av Bolagets aktier, varvid 100 aktier sammanläggs till 1 aktie kommer vara dem 26 november 2020.

Tidplan för sammanläggningen:

• Sista dag för handel i NFO Drives aktie innan sammanläggningen är den 24 november 2020.
  • Första dag för handel i NFO Drives aktie efter sammanläggningen är den 25 november 2020 (vilket innebär att aktiekursen från och med denna dag kommer att återspegla effekten av sammanläggningen).
  • Avstämningsdag för sammanläggningen är den 26 november 2020.

Aktieägare behöver inte vidta några åtgärder för att delta i sammanläggningen.

Till följd av sammanläggningen kommer NFO Drives aktie att byta ISIN-kod. Från och med den 25 november 2020 kommer Bolagets aktie att handlas med den nya ISIN-koden SE0015193800.

Genom sammanläggningen kommer det totala antalet aktier i Bolaget att minska från 238 005 213 aktier till 2 380 052 aktier. Aktierna kommer ha ett kvotvärde om cirka 0,025 kronor per aktie.

Aktieägare Johan Braun har åtagit sig att till de aktieägare vars innehav inte är jämnt delbart med 100, vederlagsfritt tillskjuta det antal aktier som krävs för att uppnå ett aktieinnehav jämnt delbart med 100.

Inför sammanläggningen kommer, genom Euroclear Sweden AB:s försorg, sådana aktieägare vars aktieinnehav inte är jämnt delbara med hundra (100) tillhandahållas så många aktier att deras respektive aktieinnehav blir jämnt delbart med hundra (100). Sammanläggningen sker per automatik via Euroclear Sweden AB och aktieägarna behöver inte vidta några åtgärder.”

info@nfodrives.se