NFO Drives förvärvar NFO Control

NFO Drives förvärvar NFO Control NFO Drives AB:s förvärv av samtliga aktier i NFO Control AB har genomförts under november 2002 innebärande att NFO Control numera är helägt dotterbolag. I och med förvärvet har NFO Drives AB exklusiva rättigheter för licensiering av samtliga patent avseende både NFO - och Switchtekniken. För mera information om detaljer i förvärvet se hemsidan www.nfodrives.se NFO Control AB NFO Control AB är tredjepartsleverantör till Texas Instruments och har implementerat sin algoritm i en av deras digitala signalprocessorer (DSP). Det är kraven på bättre prestanda, ständigt sjunkande kostnader för elektronik och accelererande energikostnader som ökar efterfrågan på motorstyrning. NFO Drives AB NFO Drives AB är ett ungt innovativt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkten NFO Sinus - störningsfri motorstyrning. Marknaden för NFO Sinus utgörs av såväl enkla motordrifter som avancerade styrsystem. Företaget har huvudkontor, forskning och utveckling samt produktion i Svängsta. Försäljningskontor finns på IDEON i Lund, i Stockholm och i Kungsbacka. NFO Drives AB är noterat på Göteborgs OTC-lista. Företaget planerar en notering på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information kontakta: Vd Per-Thomas Wall, tel: 0454 370 29 alt. 0708 45 01 84. Hemsidor: www.nfodrives.se samt www.nfo.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00270/wkr0002.pdf