NFO Drives lanserar Optimal!

NFO Drives utvecklingsarbete har gett resultat. Bolaget lanserar nu, Optimal, en konkurrenskraftig produkt på marknaden som tar bolagets produktportfölj till en ny nivå.

Optimal har flera fördelar. Den ersätter fyra produkter i vårt sortiment, vilket innebär mindre lagerkostnad både för bolaget och kund. Optimal har en helt ny plattform vilket gör den enklare att montera. Installationsarbetet kommer att bli enklare och snabbare. Optimal är utrustad med en större belyst display.

Produkten är redan väl emottagen av de kunder som haft möjlighet att prova. Serieleveranser börjar under juni månad och vi räknar med att takta upp försäljning samt produktion med start i augusti.

Martin Hagbyhn, styrelseordförande i NFO Drives AB
Tel 0709-245 826, e-mail martin.hagbyhn@novacast.se

Johan Braun, verkställande direktör i NFO Drives AB

Tel 0765-270 338, e-mail johan.braun@nfodrives.se

är ett svenskt cleantech-företag, som utvecklar och tillverkar frekvensomriktare för störningsfri styrning av elmotorer för energieffektivisering av ventilations- och pumpanläggningar samt maskiner. NFO Drives patenterade teknik kan ge energibesparingar på upp till 70 procent utan att ge störningar på omgivande teknisk utrustning.