Ytterligare order från DeLaval

NFO Drives AB och DeLaval har kommit överens om att NFO Drives skall leverera en ny kundanpassad version av frekvensomriktaren NFO Sinus.

-     DeLaval är en viktig kund för oss och därför känns det extra roligt när DeLaval nu beslutat att välja vår NFO-omriktare till ännu en av deras produkter, säger Martin Hagbyhn, VD på NFO Drives. - Vi räknar med att leveranserna kommer igång under fjärde kvartalet 2016 alternativt först kvartalet 2017.

Det löpande årliga ordervärdet uppskattas till ca 3 MSEK vid beräknade försäljnings­volymer. Överenskommelsen gäller tills vidare.

Martin Hagbyhn, CEO i NFO Drives AB
Tel 0733-765 700,  e-mail
martin.hagbyhn@nfodrives.se

är ett svenskt cleantech-företag, som utvecklar och tillverkar frekvens­omriktare för störningsfri styrning av elmotorer för energieffektivisering av ventilations- och pumpanläggningar samt maskiner. NFO Drives patenterade teknik kan ge energi­besparingar på upp till 70 procent utan att ge störningar på omgivande teknisk utrustning.