#18-15 Handeln i LifeAssays AB återförs från observationsavdelningen

LifeAssays AB (LIFE B), vars aktier och relaterade värdepapper är noterade på NGM Equity, placerades den 2 februari 2018 under observation mot bakgrund av att bolaget samma dag informerat om att bolagets styrelse funnit skäl att anta att det egna kapitalet vid den tidpunkten understeg hälften av det registrerade aktiekapitalet. Bolaget genomförde den 7 mars 2018 en bolagsstämma som beslutade att bolaget inte skulle gå i likvidation. Bolaget annonserade den 4 april 2018 en nyemission som vid full teckning kunde tillföra bolaget 26,2 miljoner före avdrag för emissionskostnader. Bolaget informerade den 23 juli 2018 att bolaget genom företrädesemissionen tillfördes 22 223 635 kronor före emissionskostnader. Bolaget angav vidare att med de medel som har inbringats genom företrädesemissionen, och som förväntas inbringas vid utnyttjande av de i företrädesemissionen emitterade teckningsoptionerna av serie 2018/2019, bedöms bolaget ha tillräckliga finansiella resurser för att kunna bedriva den planerade verksamheten under den närmaste tolvmånadersperioden.

Med hänvisning till ovanstående information har NGM-börsen beslutat att aktierna och relaterade värdepapper i LifeAssays AB med omedelbar verkan återförs från observationsavdelningen.

Information om berörda instrument:

Listningsnamn: LifeAssays B
Kortnamn: LIFE B
ISIN-nummer: SE0011205459
CFI-kod: ESVUFR
FISN-kod: LIFEASSAYS/SH B
Instrument-ID: 3M

Listningsnamn: LifeAssays TO6B
Kortnamn: LIFE TO6B
ISIN-nummer: SE0010546416
CFI-kod: RMXXXX
FISN-kod: LIFEASSAYS/OPT RTS 20181026
Instrument-ID: 44KC

Listningsnamn: LifeAssays BTUB
Kortnamn: LIFE BTUB
ISIN-nummer: SE0011282755
CFI-kod: MCMUXR
FISN-kod: LIFEASSAYS/UT 2 AK 1 TO
Instrument-ID: 4CKX

Nordic Growth Market NGM AB

Frågor rörande detta meddelande kan ställas till marknadsovervakningen@ngm.se
alternativt 08-566 390 55.