#21-09 Beslut om avnotering av Coeli Private Equity 2016 AB till följd av fusion

Coeli Private Equity AB (publ) ("CPE") och Coeli Private Equity 2016 AB (”CPE 2016”) offentliggjorde den 26 mars 2021 att styrelserna för CPE och CPE 2016 föreslår att bolagen går samman genom en aktiebolagsrättslig fusion. Styrelserna har enhälligt beslutat om formerna för samgåendet baserat på en gemensam fusionsplan. Fusionen genomförs genom att CPE 2016 uppgår i CPE, varvid aktier i CPE 2016 byts mot nya aktier i CPE.

Som ett led i detta fusionsarbete har styrelsen för CPE 2016 nu begärt att bolagets aktie ska avnoteras från Nordic AIF.

NGM-börsen har nu erhållit och behandlat Bolagets ansökan om avnotering och beslutat att sista dag för handel med Bolagets aktier på Nordic SME ska vara den 24 augusti 2021. Bolagets aktier har varit placerade under observation sedan den 29 mars 2021 då planerna på en fusion offentliggjordes och kommer fortsatt att handlas under observation fram till och med sista dag för handel.

Information om instrument som ska avnoteras:
Listningsnamn: Coeli Private Equity 2016 PREF P2
Kortnamn: CPE16 PREF P2
ISIN-kod: SE0008129787
CFI-kod: EPVNNR
FISN-kod: COELI2016/PREF P2
Instrument-ID: 3NG0
Segment: AIFS

Med vänlig hälsning,
Nordic Growth Market NGM AB

Frågor rörande detta meddelande kan ställas via e-post till marknadsovervakningen@ngm.se alternativt 08-566 390 55.