#19-127 Företrädesemission i Transiro Int. AB

Styrelsen i Transiro Int. AB (Publ) (”Bolaget) har den 5 december 2019 beslutat, med bemyndigande från den extra bolagsstämman den 21 november, att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 3 januari 2020. Första dag för handel i Bolagets aktie exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 7 januari 2020. Avstämningsdag är den 8 januari 2020.

Aktieägare i Bolaget erhåller två (2) teckningsrätter för varje en (1) innehavd aktie. Det krävs en (1) teckningsrätt för att teckna en (1) ny aktie. Teckningskursen är 0,08 SEK per aktie.

Teckning av aktier ska ske under perioden från och med den 10 januari till och med den 24 januari 2020. Handel med teckningsrätter äger rum på NGM Nordic MTF under perioden från och med 10 januari 2020 till och med den 22 januari 2020. Handel med betalda tecknade aktier äger rum på NGM Nordic MTF från och med den 10 januari 2020 fram till dess att emissionen registrerats hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 3 januari 2020.

Listningsnamn: Transiro Int. TR
Kortnamn: TIRO TR
CFI-kod: RSSXXR
FISN-kod: TRANSIRO/SUBS RTS NL PD