#20-05 Nordic MTF:s aktiesegment blir Nordic SME

Den 3 februari 2020 lanseras Nordic SME; Nordic Growth Markets tillväxtmarknad för små- och medelstora företag.

Efter marknadens stängning fredagen den 31 januari 2020 kommer samtliga aktier och aktierelaterade värdepapper som handlas på Nordic MTF:s aktiesegment att flyttas och från och med måndagen den 3 februari 2020 kommer de att handlas på den nya SME-marknaden Nordic SME under MIC-koden NSME. Registreringen som en tillväxtmarknad för små- och medelstora företag innebär att de noterade bolagen förväntas kunna ta del av ett antal lättnader som ska införas som ett led i EU-kommissionens arbete med att skapa en kapitalmarknadsunion. Bifogat till detta meddelande återfinns även en Q&A som skickats till alla berörda bolag som mer i detalj informerar om vad denna förändring innebär.

Observera att Nordic MTF (MIC: NMTF) även fortsättningsvis kommer att användas för handel med värdepapperiserade derivat (ETP:er).

Se bifogad fil för de aktier och aktierelaterade värdepapper som omfattas av flytten till Nordic SME och som kommer att handlas under den nya MIC-koden NSME.

Frågor rörande detta meddelande kan ställas via e-post till marknadsovervakningen@ngm.se alternativt 08-566 390 55.