#20-08 Beslut om avnotering av aktierna i MVV Holding AB från Nordic SME

H&D Wireless AB (”H&D Wireless”) offenliggjorde den 19 september 2019 att det offentliga uppköpserbjudandet till innehavarna av aktier i MVV Holding AB (”Bolaget, MVV”) accepterats av aktieägare representerande 91,07% av det totala aktiekapitalet i MVV och 91,78% av rösterna. I samband med detta meddelade även H&D Wireless att man avser begäran tvångsinlösen av resterande aktier i MVV och i samband med detta tillse att MVV ansöker om avnotering av bolagets aktier från Nordic SME (tidigare Nordic MTF).

Bolaget offentliggjorde den 27 januari 2020 att man, i linje med vad som aviserades i pressmeddelandet den 19 september 2019, ansökt om avnotering mot bakgrund av den koncentrerade ägarbilden och mycket begränsade handeln i MVVs aktier på Nordic SME. Den 6 februari 2020 meddelade Bolaget att man fattat beslut om att påbörja process för tvångsinlösen av minoritetsägarnas aktier.

NGM-börsen har erhållit och behandlat Bolagets ansökan om avnotering och beslutat att sista dag för handeln med Bolagets aktier på Nordic MTF ska vara den fredagen den 21 februari 2020.

Information om instrument som ska noteras:

Listningsnamn: MVV Holding B
Kortnamn: MVV B
ISIN-kod: SE0001999442
FISN-kod: MVVHOLDING/SH B
Instrument-id: 7QY
Sista dag för handel: 2020-02-21

Med vänlig hälsning,

Frågor rörande detta meddelande kan ställas via e-post till marknadsovervakningen@ngm.se alternativt 08-566 390 55.