#20-09  Företrädesemission i Peckas Naturodlingar AB

Styrelsen i Peckas Naturodlingar AB (”Bolaget”) har den 31 januari 2020, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 25 april 2019, beslutat att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktier inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 11 februari 2020. Första dag för handel i Bolagets aktier exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 12 februari 2020. Avstämningsdag är den 13 februari 2020.

Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) teckningsrätt för varje (1) innehavd aktie, oavsett serie. Det krävs fem (5) teckningsrätter för att teckna en (1) ny aktie av serie B. Teckningskursen är 9,50 SEK per B-aktie.

Teckning av aktier ska ske under perioden från och med den 17 februari 2020 till och med den 2 mars 2020. Handel med teckningsrätter äger rum på Nordic SME Sweden under perioden från och med den 17 februari 2020 till och med 27 februari 2020. Handel i betalda tecknade aktier kommer att ske från och med den 17 februari 2020 till och med att emissionen registrerats hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 11 februari 2020.

Listningsnamn: Peckas Naturodlingar TRB

Kortnamn: PEKA TRB