#20-101 Företrädesemission i Attana AB

En extra bolagsstämma i Attana AB (”Bolaget”) beslutade den 9 november 2020 att godkänna styrelsens beslut av den 21 oktober 2020 om en emission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 30 november 2020. Första dag för handel i aktien exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 1 december 2020. Avstämningsdag är den 2 december 2020.

Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) teckningsrätt för varje en (1) innehavd aktie. Det krävs sju (7) teckningsrätter för att teckna två (2) nya aktier. Teckningskursen är 1,30 SEK per aktie. Teckning av aktier ska ske under perioden från och med den 3 december 2020 till och med den 17 december 2020. Handel med teckningsrätter äger rum på Nordic SME under perioden från och med 3 december 2020 till och med 15 december 2020. Handel med Betalda tecknade aktier (”BT”) äger rum på Nordic SME från och med den 3 december 2020 fram till dess att emissionen registrerats hos Bolagsverket och omvandlingen från BT till aktier sker.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 30 november 2020.

Listningsnamn: Attana TR
Kortnamn: ATANA TR