#20-15 Företrädesemission i Real Holding i Sverige AB

En extra bolagsstämma i Real Holding i Sverige AB (”Bolaget”) har den 2 mars 2020 beslutat att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktier inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 5 mars 2020. Första dag för handel i Bolagets aktier exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 6 mars 2020. Avstämningsdag är den 9 mars 2020.

Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) teckningsrätt av serie B för varje en (1) innehavd aktie, oavsett serie. Tre (3) teckningsrätter berättigar till teckning av tjugotvå (22) nya aktier av serie B. Teckningskursen är 0,02 SEK per B-aktie.

Teckning av aktier av serie B ska ske under perioden från och med den 11 mars 2020 till och med den 1 april 2020. Handel med teckningsrätter äger rum på Nordic SME Sweden under perioden från och med den 11 mars 2020 till och med 30 mars 2020. Handel i betalda tecknade aktier kommer att ske från och med den 11 mars 2020 till och med att emissionen registrerats hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 5 mars 2020.

Observera att företrädesemissionen är villkorad av att utbyteserbjudandet rörande bolagets preferensaktie genomförs. För fullständig information, se bolagets prospekt.

Listningsnamn: Real Holding i Sverige TRB
Kortnamn: REAL TRB