#20-42 Företrädesemission i Archelon AB

En extra bolagsstämma i Archelon AB ("Bolaget") har den 11 juni 2020 beslutat att genomföra en nyemission av aktier med företrädesrätt för Bolagets aktieägare.

Sista dag för handel i aktien, inklusive rätt att erhålla uniträtter är den 16 juni 2020. Första dagen för handel i aktien, exklusive rätt att erhålla uniträtter är den 17 juni 2020. Avstämningsdag är den 18 juni 2020.

Aktieägare i Bolaget erhåller för varje befintlig aktie av serie B, en (1) uniträtt av serie B. Det krävs en (1) uniträtt av serie B för teckning av en (1) ny aktie av serie B och två (2) vederlagsfria teckningsoptioner av serie B. Teckningskursen uppgår till 0,04 SEK per unit.

Teckning av units med stöd av uniträtter ska ske under tiden från och med den 23 juni 2020 till och med den 14 juli 2020. Handel med uniträtter äger rum på Nordic SME under perioden från och med den 23 juni 2020 till och med den 10 juli 2020. Handel i betalda tecknade units kommer att ske från och med den 23 juni 2020 till och med att emissionen registrerats hos Bolagsverket.

Villkor i sammandrag för teckningsoption av serie B:

En (1) teckningsoption av serie B ger rätt att teckna en (1) ny aktie av serie B i Bolaget till en teckningskurs motsvarande 70 procent av den volymvägda genomsnittskursen för Bolagets B-aktie enligt NGM Nordic SMEs officiella kurslista över tio (10) handelsdagar närmast före den 21 januari 2021, dock lägst 0,01 SEK och högst 0,08 SEK per aktie. Teckning av aktier i Bolaget med stöd av teckningsoptioner av serie B ska ske mellan 25 januari till 12 februari 2021. Information rörande handel i teckningsoptionen kommer att meddelas i separat marknadsmeddelande.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 16 juni 2020.

Listningsnamn: Archelon URB
Kortnamn: ALON URB