#20-64 Företrädesemission i Metacon AB

Styrelsen i Metacon AB (”Bolaget”) har, med stöd från bemyndigande från årsstämman den 9 juni 2020, beslutat att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 15 september 2020. Första dag för handel i aktien exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 16 september 2020. Avstämningsdag är den 17 september 2020.

Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) teckningsrätt för varje (1) innehavd aktie. Det krävs fem (5) teckningsrätter för att teckna en (1) aktie. Teckningskursen uppgår till 2,06 SEK per aktie.

Teckning av aktier med stöd av teckningsrätter ska ske under tiden från och med den 21 september 2020 till och med den 5 oktober 2020. Handel med teckningsrätter äger rum på NGM Nordic SME Sweden under perioden från och med den 21 september 2020 till och med den 1 oktober 2020. Handel med betald tecknad aktie äger rum på NGM Nordic SME Sweden från och med den 21 september 2020 intill dess att emissionen registrerats hos Bolagsverket.

För fullständig information om emissionen hänvisas till Bolagets prospekt.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 15 september 2020.

Listningsnamn: Metacon TR
Kortnamn: META TR