#20-87  Information rörande utdelning av aktier i GB Dividend AB till aktieägare i Coegin Pharma AB

Den extra bolagsstämman den 29 september 2020 i Coegin Pharma AB (Coegin Pharma) beslutade om utdelning av aktier i GB Dividend AB (GB Dividend) till aktieägare i Coegin Pharma samt bemyndigade styrelsen att sätta avstämningsdag för denna utdelning.

Utdelningen innebär att aktieägarna i bolaget är berättigade att erhålla en (1) aktie i GB Dividend för varje innehavd (1) aktie i Coegin Pharma på avstämningsdagen.

Styrelsen för Coegin Pharma har nu beslutat att avstämningsdagen för utdelningen skall vara den 5 november 2020. Det innebär att sista dag för handel inklusive rätten till utdelning av aktier i GB Dividend är den 3 november 2020. Den 4 november 2020 handlas Coegin Pharmas aktie utan rätt till utdelning av aktier i GB Dividend.

I Coegin Pharmas pressmeddelande anges att GB Dividend AB är ett nybildat bolag och motivet till utdelningen är ta tillvara Coegin Pharma AB:s breda aktieägarbas samt att finna en lämplig verksamhet att tillföra GB Dividend AB med potential för framtida värdeskapande för dess aktieägare.

Listningsnamn: Coegin Pharma

Kortnamn: COEGIN

FISN: COEGINPHAR/SH

Instrument-ID: 47MN

Frågor rörande detta meddelande kan ställas till marknadsovervakningen@ngm.se alternativt 08-566 390 55.