#21-113  Utdelning av vederlagsfria teckningsoptioner i WilLak AB

En extra bolagsstämma beslutade den 8 november 2021 om utdelning av vederlagsfria teckningsoptioner av serie TO1 (”teckningsoptioner”) till aktieägarna i WilLak AB (”Bolaget”) samt bemyndigade styrelsen att sätta avstämningsdag för denna utdelning.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsoptioner är den 16 december 2021. Första dag för handel exklusive rätt att erhålla teckningsoptioner är den 17 december 2021. Avstämningsdag hos Euroclear är den 20 december 2021.

Aktieägare i Bolaget kommer att erhålla en (1) teckningsoption av serie TO1 för varje (1) aktie i Bolaget som aktieägaren innehar på avstämningsdagen.

Information om teckningsoptionen i korthet

Innehavaren ska äga rätt att för varje teckningsoption teckna en (1) ny aktie i Bolaget, till en teckningskurs motsvarande 70% av den genomsnittliga volymvägda aktiekursen enligt den aktuella handelsplattformens officiella prisstatistik under en tiodagars handelsperiod som slutar två bankdagar före nyttjandeperioden, dock ej under kvotvärdet.

Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner kan äga rum under tiden från och med 28 februari 2022 till och med den 11 mars 2022.

Fullständiga teckningsoptionsvillkor kommer hållas tillgängliga på Bolagets hemsida.

Listningsnamn: WilLak TO1

Kortnamn: WIL TO1