#21-41 Företrädesemission i Briox AB

Styrelsen i Briox AB (”Bolaget”) har beslutat att genomföra en emission med företrädesrätt för Bolagets aktieägare. Beslutet fattades med stöd av bemyndigande som erhölls från årsstämman den 28 april 2020.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 21 april 2021. Första dag för handel i aktien exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 22 april 2021. Avstämningsdag är den 23 april 2021.

En (1) befintlig aktie i Bolaget berättigar innehavaren till en (1) teckningsrätt. Åtta (8) teckningsrätter berättigar innehavaren att teckna en (1) ny aktie i Företrädesemissionen. Teckningskursen är 5,70 SEK per aktie.

Teckning av nya aktier med stöd av teckningsrätter ska ske under perioden från och med den 27 april 2021 till och med den 11 maj 2021. Handel med teckningsrätter äger rum på Nordic SME under perioden från och med den 27 april 2021 till och med den 6 maj 2021. Handel i betalda tecknade aktier (BT) äger rum på Nordic SME från och med den 27 april 2021 fram till dess att emissionen registreras hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 21 april 2021.

Listningsnamn: Briox TR

Kortnamn: BRIX TR