#21-74  Information rörande utdelning av och handel med vederlagsfria teckningsoptioner i Anima Group AB

Årsstämman den 27 maj 2021 i Anima Group AB (”Bolaget”) beslutade i enlighet med styrelsens förslag om utdelning av vederlagsfria teckningsoptioner av serie TO 2 2021/2022 (TO2B) att tilldelas befintliga aktieägare i bolaget. Avstämningsdag är bestämd till fredagen den 9 juli 2021. Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla TO2B är onsdagen den 7 juli 2021. Första dag för handel exklusive rätt att erhålla TO2B är torsdagen den 8 juli 2021.

Villkor i korthet för teckningsoptionen

En (1) TO2B tilldelas för varje sex (6) B-aktier som innehas på avstämningsdagen. Eventuell avrundning sker nedåt. En TO2B berättigar innehavaren till teckning av en (1) B-aktie i Bolaget till en teckningskurs om 8,20 kronor per B-aktie. Teckning av B-aktier i Bolaget med stöd av TO2B kan äga rum under perioden från och med den 12 maj 2022 till och med 26 maj 2022, samt från och med 6 december 2022 till och med 20 december 2022.

Första dag för handel i teckningsoptionerna på NGM Nordic SME är fastställd till fredagen den 16 juli 2021.

Listningsnamn: Anima Group TO2B

Kortnamn: ANIMA TO2B

FISN: ANIMAGROUP/OPT RTS 20221220

Första dag för handel: 2021-07-16