#22-06 Information rörande utdelning av aktier i Innowearable AB till aktieägare i Dividend Sweden AB

Den extra bolagsstämman den 25 januari 2022 i Dividend Sweden AB (“Dividend“) beslutade om utdelning av aktier i Innowearable AB (“Innowearable“) till aktieägare i Dividend och stämman beslutade även om fastställande av avstämningsdag för denna utdelning.

Utdelningen innebär att aktieägarna är berättigade att erhålla en (1) aktie i Innowearable för varje 91 aktier i Dividend (oavsett aktieslag) som de innehar på avstämningsdagen. Avrundning ska ske nedåt.

Styrelsen för Dividend har nu beslutat att avstämningsdagen för utdelningen skall vara den 2 februari 2022. Det innebär att sista dag för handel inklusive rätt till utdelning av aktier i Innowearable är den 31 januari 2022. Den 1 februari 2022 handlas Dividends aktie utan rätt till utdelning av aktier i Innowearable.

Listningsnamn: Dividend Sweden B

Kortnamn: DIVI B

ISIN-kod: SE0011204858

FISN: DIVIDENDSW/SH B