#22-40 Safe Lane Gaming AB återförs från observationsnotering

Den 18 februari 2021 placerades aktierna i Safe Lane Gaming AB (”Bolaget”) under observation i samband med noteringen på Nordic SME. Bolagets aktie var sedan tidigare noterad på Spotlight Stock Market och bolaget genomförde i samband med bytet av marknadsplats även ett förvärv av väsentlig storlek.

Mot bakgrund av förvärvet beslutade NGM att Bolaget skulle genomgå en ny noteringsprövning som villkor för dess fortsatta notering. Syftet med noteringsprövningen var att säkerställa att Bolaget efter affären uppfyller samtliga noteringskrav gällande bland annat verksamhet, ägare, ledning, styrelse samt kapacitet för informationsgivning.

Bolaget har nu genomgått en ny noteringsprövning och offentliggjort dokumentation som beskriver den nya koncernens verksamhet. Mot bakgrund av att förvärvet är slutfört och att noteringsprövningen är avslutad har NGM beslutat att omedelbart återföra aktierna och teckningsoptionerna i Bolaget till ordinarie notering.

Listningsnamn: Safe Lane Gaming B

Kortnamn: SLG B

ISIN-kod: SE0002081166

FISN-kod: SAFELANE/SH B