#22-76 Företrädesemission i Implementa Sol AB

Styrelsen i Implementa Sol AB (”Bolaget”) har beslutat, villkorat av bolagsstämmans godkännande den 28 september 2022, om en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 28 september 2022. Första dag för handel i aktien exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 29 september 2022. Avstämningsdag är den 30 september 2022.

En (1) befintlig aktie av serie A eller serie B skall berättiga till en (1) teckningsrätt. Fem (5) teckningsrätter berättigar till teckning av en (1) ny aktie av serie B. Teckningskursen uppgår till 0,33 SEK per aktie.

Teckning av B-aktier med stöd av teckningsrätter ska ske under tiden från och med den 10 oktober 2022 till och med den 24 oktober 2022. Handel med teckningsrätter äger rum på NGM Nordic SME Sweden under perioden från och med den 10 oktober 2022 till och med den 19 oktober 2022. Handel med betald tecknad B-aktie (IMSOL BTB) äger rum på NGM Nordic SME Sweden från och med den 10 oktober 2022 intill dess att emissionen registrerats hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 28 september 2022.

Listningsnamn: Implementa Sol TRB
Kortnamn: IMSOL TRB