#22-83  Information om utdelning av aktier i Green Apps Technologies International AB till aktieägare i DS Plattformen AB

Den extra bolagsstämman i DS Plattformen AB (“DS Plattformen“) beslutade den 24 oktober 2022 om utdelning av aktier i Green Apps Technologies International AB (“Green Apps Technologies International“) samt bemyndigade styrelsen att fastställa avstämningsdag för denna utdelning.

Utdelningen innebär att aktieägarna är berättigade att erhålla en (1) aktie i Green Apps Technologies International för varje 26 aktier i DS Plattformen (oavsett aktieslag) som de innehar på avstämningsdagen. Avrundning ska ske nedåt.

Styrelsen för DS Plattformen har beslutat att avstämningsdagen för utdelningen skall vara den 2 november 2022. Det innebär att sista dag för handel inklusive rätt till utdelning av aktier Green Apps Technologies International är den 31 oktober 2022. Den 1 november 2022 handlas DS Plattformens aktie utan rätt till utdelning av aktier i Green Apps Technologies International.

Listningsnamn: DS Plattformen B

Kortnamn: DSPAB B

ISIN-kod: SE0011204858

FISN: DSPLATTFOM/SH B