#22-93 Tectona Capital AB har bytt namn till Cardeon AB (publ)

Tectona Capital AB, vars aktier är noterade på Nordic SME, har bytt namn till Cardeon AB (publ). Nytt listningsnamn, nytt kortnamn och ny FISN-kod för detta instrument kommer att anges i handelssystemet från och med torsdagen den 1 december 2022. ISIN-kod och Instrument-ID förblir oförändrade.

Aktierna i Tectona Capital AB är placerade under observation sedan 23 juni 2022 med anledning av överenskommelse om fusion mellan Tectona Capital AB och Cardeon AB. Enligt gällande regelverk kan ett bolags aktier bli placerade under observation om bolaget är föremål för ett omvänt förvärv eller på annat sätt planerar, eller har genomgått, en så väsentlig förändring av verksamheten eller organisationen att Bolaget framstår som ett nytt företag. Placeringen under observation gäller tills vidare.

Nytt listningsnamn: Cardeon B
Nytt kortnamn: CARDEO B
Ny FISN-kod: CARDEONABP/SH B
Instrument-ID: 4ABN

Med vänlig hälsning,
Frågor rörande detta meddelande kan ställas via e-post till marknadsovervakningen@ngm.se alternativt 08-566 390 55.