NGS Group AB: Inför korttidsarbete för medarbetare

Report this content

NGS Group har till följd av utbrottet av coronaviruset Covid-19, beslutat att införa korttidsarbete för cirka 25 medarbetare och har ansökt om ekonomiskt stöd för detta i enlighet med den förändrade lag som gäller från och med den 7 april 2020.

De medarbetare som är berörda är verksamma inom NGS tjänsteområden skolbemanning samt rekryterings- och konsultuthyrningstjänster där efterfrågan minskat och förväntas minska med anledning av effekterna av coronona­viruset.

Verksamheten i första kvartalet har delvis påverkats av ovanstående. Det är i dagsläget osäkert hur stor påverkan blir på andra kvartalet, beroende på ovissheten kring konsekvenserna av pandemin och de restriktioner som den medför för samhället. NGS vårdbemanning har ökad efterfrågan men utmanas av brist på personal och ökade löneanspråk. Vidare påverkas kvartalet av att NGS personal som arbetar inom vård, vid sjukdom omfattas av regler om karantän, vilket bidrar till att våra möjligheter att möta efterfrågan hos våra kunder minskar.

Denna information är information som NGS Group AB (publ) är skyldig att offentlig­göra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappers­marknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 8 april 2020 klockan 17:00.

För ytterligare information kontakta:
Bertil Johanson, Styrelseordförande, telefon 0704-93 66 97
Ingrid Nordlund, VD, telefon 0704-14 81 28