Lennart Sten ny VD för Niam

Fabeges tidigare VD, Lennart Sten, blir ny VD för Niam. Tidigare VD i Niam, Christer Olofsson, har under fem framgångsrika år utvecklat Niam till Nordens ledande förvaltare av fastighetsfonder. Niams senaste fond, NIAM 3, beräknas få ett eget kapital av ca SEK 3 miljarder och en förvärvskapacitet på ca SEK 12-15 miljarder. Fonden blir därmed en av de största nettoköparna av fastigheter i Norden. Idag förvaltar Niam fastigheter till ett värde av SEK 13 miljarder. Ytterligare information lämnas av styrelseordförande i Niam, Urban Edenström, tel 0708-44 30 00 eller Lennart Sten, tel 0706-97 81 70.

Om oss

Niam är ett av norra Europas ledande private-equity företag inom fastigheter och erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på de Nordiska och Baltiska marknaderna genom sina fonder. Sedan företaget grundades 1998 har Niam, genom egna fonder eller på uppdrag av finansiella partners, investerat i fastigheter till ett totalt värde överstigande €5 miljarder och genererat en gross leveraged IRR om 31%. Niam har kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn, ett investeringsteam med 35 dedikerade anställda och ett erkänt senior management med över 20 års erfarenhet från fastighetsutveckling och direkta fastighetsinvesteringar. För mer information, besök gärna www.niam.se.