• Niam/

Report this content

NIAM får uppdraget att utveckla och förvalta Goldman Sachs nya förvärv av fastigheter från Länsförsäkringar/Humlegården NIAM AB får uppdraget att som "Operating Partner" utveckla och förvalta Goldman Sachs nya förvärv av fastigheter från Länsförsäkringar/Humlegården. NIAM är sedan tidigare "Operating Partner" för Goldman Sachs fastighetsfond; Whitehall Funds fastigheter i Sverige. Liksom vid tidigare förvärv kommer NIAM även att bli Asset Manager för det nyförvärvade fastighetsbeståndet. Asset Manager-uppdraget innebär att NIAM har huvudansvaret för att utveckla och leda Goldman Sachs hela fastighetsbestånd i Sverige. Beståndet är förvärvat av Länsförsäkringar/Humlegården. Fastighetsbeståndet har ett värde av cirka två miljarder kronor och har en uthyrningsbar area om cirka 133 000 kvm, bestående huvudsakligen av kommersiella lokaler. I beståndet ingår fastigheter i Stockholm, Uppsala och Södertälje. NewSec Förvaltning, som sedan tidigare har uppdraget att förvalta Goldman Sachs fastighetsbestånd i Sverige, får uppdraget att förvalta de nyförvärvade fastigheterna. För mer information kontakta: Christer Olofsson, VD NIAM AB Telefon: 08-791 32 31 Mobil: 0706-41 72 00 christer.olofsson@niam.se Jenny Fridh, Kommunikationsansvarig Telefon: 08-454 40 33, 0708- 44 30 33 jenny.fridh@newsec.se NIAM, som ingår i NewSec-koncernen, tillhandahåller operativa ledningsfunktioner för styrning av fastighetsportföljer för svenska och internationella investerare och har all nödvändig kunskap som krävs för ett Investment Management uppdrag. NIAMs tjänsteutbud täcker bl a analys, ackvisition, försäljningsaktiviteter, portföljförvaltning, byggprojekt och marknadsföring. NewSec är Nordens och Östersjöregionens ledande fastighetsrådgivare med kompetens inom fastighetsrådgivning, förvaltning, Investment Management och information på Internet via Datscha.com. Med 300 medarbetare i sju länder tillhandahåller vi branschens främsta kompetens och erbjuder det bredaste och djupaste tjänsteutbudet på fastighetsmarknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00680/wkr0002.pdf