Tyska fondförvaltaren DGI köper JM-fastigheter

Report this content

Tyska fondförvaltaren DGI köper JM-fastigheter Ytterligare en tysk investerare förvärvar fastigheter i Sverige. Tyska fondförvaltaren DGI (Deutsche Grundbesitz Investment GmbH), ett dotterbolag till Deutsche Bank, köper JM:s fastigheter Hilton 1 till 3 i Frösunda, Solna. Köpeskillingen är 555 mkr. Rådgivare vid budgivning, Due Diligence, förhandlingar och avtalsskrivning har varit NIAM AB. NIAM ska även i fortsättningen vara DGI:s rådgivare i framtida affärer, samt förvalta deras filial i Sverige. "Det är glädjande att DGI är så nöjd med sitt första förvärv i Sverige och vi ser fram emot att fortsätta vara deras strategiska rådgivare i framtida förvärv", säger Jens Nagel, ansvarig projektledare på NIAM AB. De nyutvecklade kommersiella Hilton-fastigheterna omfattar ca 19 000 kvm. Hyresgästerna är JM, Sigma och LaFarge. DGI förvaltar fastighetsfonder i Europa och USA med en fondvolym om totalt cirka 70 miljarder SEK. För mer information kontakta: Jens Nagel, ansvarig projektledare NIAM AB Telefon: 08-791 32 38 Mobil: 0708-244038 NewSeckoncernen erbjuder Investment Managementtjänster via bolaget NIAM. NIAM tillhandahåller operativa ledningsfunktioner för styrning av fastighetsportföljer för investerare och är experter på all nödvändig kunskap som krävs för ett Investment Management uppdrag. NIAMs tjänsteutbud täcker bl a analys, ackvisition, försäljningsaktiviteter, portföljförvaltning, byggprojekt och marknadsföring. NewSec är Norden och Östersjöområdets ledande fastighetsrådgivare med kompetens inom fastighetsrådgivning, förvaltning och investment management. Med 200 medarbetare i sju länder tillhandahåller vi branschens främsta kompetens och erbjuder det bredaste och djupaste tjänsteutbudet på marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/15/20020215BIT01210/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/15/20020215BIT01210/bit0001.pdf