• NIBE/

NIBE bekräftar slutresultatet av acceptansnivån i det offentliga uppköpserbjudandet till aktieägarna i Schulthess

Detta pressmeddelande får inte distribueras i USA, Australien, Kanada eller Japan. www.pressinformation.com NIBE Industrier AB (publ) (”NIBE”) bekräftar att bolaget innehar totalt 96,52% av aktiekapitalet och rösterna i Schulthess Group AG (”Schulthess”) efter den avslutade ytterligare acceptperioden för det rekommenderade frivilliga offentliga uppköpserbjudandet avseende samtliga utestående aktier i Schulthess. Enligt vad som kommunicerades i pressmeddelandet avseende det preliminära slutresultatet den 28 juni 2011, planerar NIBE att fullfölja uppköpserbjudandet den 29 juli 2011.

För mer information kontakta:

Gerteric Lindquist Verkställande direktör och koncernchef

Leif Gustavsson Ekonomidirektör

Christel Fritiofsson IR-kontact

NIBE Industrier AB 0433 - 73 000

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE, DIREKT ELLER INDIREKT, DISTRIBUERAS TILL ELLER PUBLICERAS I USA, KANADA, AUSTRALIEN, JAPAN ELLER NÅGOT ANNAT LAND ELLER ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN DISTRIBUTION ELLER DÄR ERBJUDANDET SOM BESKRIVS I DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE KRÄVA YTTERLIGARE ERBJUDANDEHANDLING, PROSPEKT, REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER ÄN DEM SOM GÄLLER ENLIGT SCHWEIZISK ELLER SVENSK RÄTT, ELLER BRYTER MOT REGLERNA I DET LANDET ELLER DEN JURISDIKTIONEN. DETTA PRESSMEDDELANDE OCH TILLHÖRANDE INFORMATION UTGÖR INTE ETT ERBJUDANDE OM ELLER EN INBJUDAN ATT SÄLJA OCH KÖPA ELLER LÄMNA IN NÅGRA VÄRDEPAPPER. AKTIEÄGARE I SCHULTHESS BÖR NOGGRANT STUDERA DEN ERBJUDANDEHANDLING SOM INNEHÅLLER SAMTLIGA VILLKOR FÖR ERBJUDANDET.