Användarna tar kommandot över värmepumparna!

www.pressinformation.com Förra hösten lanserade NIBE sin helt nya generation bergvärmepumpar. Med bland annat ett stort fokus på användarvänlighet. En helt ny typ av interaktiv färgdisplay gjorde det lättare än någonsin att styra och kontrollera sin värmepump. Nu sprider sig den nya användarvänligheten i NIBEs produktprogram. Två nya bergvärmepumpar och tre frånluftsvärmepumpar kompletterar den nya generationen.

Men i höstas gjorde småländska NIBE tvärtom och lanserade en värmepump som istället inbjuder just till att man ska prova sig fram.

– Användaren kan ha större kontroll över sin värmepump än vad många tror, säger Per Törnkvist på NIBE.

– Men dagens menyer och gränssnitt har gjort att folk varit rädda för att göra ens små justeringar själva. Därför utvecklade vi tillsammans med två olika industridesignföretag en kontrollenhet och ett självförklarande användargränssnitt.

Den nya displayen infördes först på NIBE F1145/F1245 som när de kom i höstas var de första i den nya generationens värmepumpar. Den nya generationen handlar inte bara om användarvänlighet. Utan även om moduluppbyggnad, energisnålare komponenter och enkla installationer. Egenskaper som går igen i de nya produkter som nu släppts: Bergvärmepumparna NIBE F1126/F1226 och frånluftsvärmepumparna NIBE F370/F470 och F750. På NIBE F1126/1226 som är företagets basmodeller är displayen i svartvitt och något enklare, men fortfarande lika lätt att använda.

Även för installatörer

Även för installatörerna har livet blivit enklare med den nya generationen. Bland annat tack vare en USB-port som gör att inställningar, användardata och annat kan laddas upp och ner mycket enkelt.

– De första modellerna i den nya generationen fick idel lovord av både konsumenter och installatörer, säger Per.

– Nu går vi vidare med samma koncept över hela linjen.

Prova den nya displayen på: http://www.nibe.se/nyhet/

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Per Törnkvist – NIBE Energy Systems Tel: 0433-731 29 Mail: per.tornkvist@nibe.se www.nibe.se

För fler högupplösta bilder och mer info besök vårt pressrum på: www.pressinformation.com